
woensdag, juli 18, 2007
Logo toont fotobewerking in tijdschrift
Zijn foto's bewerkt in een blad? In september kan je het bij een aantal bladen zien aan een logo. Viva, Marie-Claire, Playboy, Yes, Top Santé , Psychologie Magazine en Opzij doen mee met de ‘Photoshopvrij’-actie van documentairemaakster Sunny Bergman.
Op 6 september herhaalt de VPRO haar documentaire Beperkt Houdbaar, een aanklacht tegen het onrealistisch schoonheidsideaal van de vrouw. Aansluitend is het vervolg te zien, getiteld Na beperkt houdbaar. Bergman bepleit daarin dat bladen met een logo zouden moeten aangeven als zij foto’s ingrijpend veranderen met Photoshop door bijvoorbeeld benen langer te maken, tailles te versmallen en huid rimpelloos te maken.
Bron: ANP via Villamedia.
Op 6 september herhaalt de VPRO haar documentaire Beperkt Houdbaar, een aanklacht tegen het onrealistisch schoonheidsideaal van de vrouw. Aansluitend is het vervolg te zien, getiteld Na beperkt houdbaar. Bergman bepleit daarin dat bladen met een logo zouden moeten aangeven als zij foto’s ingrijpend veranderen met Photoshop door bijvoorbeeld benen langer te maken, tailles te versmallen en huid rimpelloos te maken.
Bron: ANP via Villamedia.